zondag 1 juni 2014

Rommelmarkt in IJ-hallen

Gisteren ben ik naar de rommelmarkt in de IJ-hallen geweest. Het werd groots aangekondigd met "Grootste en sfeervolste vlooienmarkt van Europa". Achteraf kan ik zeggen dat van de 750 kramen de patatkraam mijn favoriet was. True story.

Koffie en Amsterdam
Mijn ouders gingen op vakantie en moesten om half zes 's ochtends (beter gezegd 's nachts) naar het vliegveld worden gebracht. Dus dat betekent koffie. Gelukkig is Rotterdam Airport niet zover weg en was ik snel weer thuis. Na een paar uur chillen ging ik richting Amsterdam. Vanaf Amsterdam Centraal ging er een bootje richting de IJ-hallen die dus aan het IJ liggen. Dat bootje was gratis, jeej!

IJ-hallen
Het bootje stopte echt voor de deur van de rommelmarkt. De rommelmarkt bestond uit twee grote hallen en buiten waren ook nog een paar kraampjes. 





De kraampjes
We besloten om eerst de linker hal te bekijken. In deze hal stonden de kraampjes super netjes in rijen, klaar om systematisch leeg gehaald te worden. Maar na een rij had ik het eigenlijk al gezien. Er waren een soorten kramen en daar zit (gelukkig) niks bij wat ik nodig heb. Hier volgt lekker overzichtelijk een rijtje: 

1. Rommel. Kramen met verroest gereedschap, glazen, oude apparaten en dat soort dingen. 
2. Baby- en kinderkleren. Allemaal roze. 
3. Kleding van de H&M en Primark van een paar jaar geleden. 
4. Spullen van vroeger die iedereen had. Jip en Janneke slaapzak, video van Bassie en Adriaan, Nijntje, scoubidou touwtjes ect.
5. Gratis spullen, die hier niet meer gratis zijn. Boekenweekgeschenk, tas die je gratis kreeg bij de Postbank en proefverpakkingen van beautyproducten.  

Hieronder volgt een "sfeerimpressie". 







Patat en hal 2
Tussen de twee hallen in stond een patatkraam. Mijn favoriete kraam, zonder twijfel. De patat smaakte zoals in een zwembad. Echt van die lekkere zwembadpatat van vroeger. De drie tafels die er waren, waren bezet. Dat dan weer wel. Na de patat gingen we door naar hal 2. Eigenlijk stonden daar dezelfde soort kraampjes als in hal 1. Alleen stonden de kraampjes hier niet in duidelijke rijen. 




Conclusie
Deze blogpost is korter geworden dat verwacht, want er is gewoon niet veel meer te vertellen. Ik heb ook helemaal niks gekocht. Het aanbod valt erg tegen. Ik denk dat bij "de Paardenstal" (de kringloopwinkel van Berkel) leukere en goedkopere spulletjes te krijgen zijn. Maar om niet te negatief af te sluiten zal ik een rijtje met voor- en nadelen maken. 

Nadelen
  • Entreegeld 
  • Geen unieke spullen 
  • Spullen die duidelijk vies en beschadigd zijn
  • Te hoge prijzen
Voordelen
  • Niet druk
  • Lekker koel in die grote hallen
  • Kleding is vaak 1 of 2 euro. 
  • Lekkere patat! ;D
Lachen in de metro
Vandaag was ik op weg naar huis en zat ik in de metro. Het was niet druk. Aan allebei de kanten was nog genoeg plek vrij om alleen te zitten. Voor mij zat een jongen en hij staat opeens op. Hij gaat naast een meisje aan de andere kant zitten. Hij zegt: "Ik kan niet tegen achteruit rijden". Het meisje zei niks terug.. Beetje sneu voor die jongen, dat wel.

Thuis aangekomen wachtte deze waakkat voor mijn huis. :) 






xx Jannie 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten